Κυριακή, Απριλίου 22, 2007

Επιτάφιος Αγίου Γεωργίου 2007 (2)


Έχω να πάω Μεγάλη Παρασκευή στην Ζαγορά από το 1979!
Κάθε χρόνο νοσταλγώ αυτή τη μέρα, αλλά ακόμη δεν κατάφερα να είμαι εκεί.
Έτσι φέτος, αφού και πάλι δεν μπόρεσα να πάω, έταξα να βρω φωτογραφίες να βάλλω στο μπλογκ μου.
Τελικά κατάφερα και βρήκα πολλές και από τις δύο συνοικίες. Ίσως αν είχα περισσότερο χρόνο να έβρισκα και απ' τις άλλες δύο.
Ίσως μια άλλη φορά.
Συζήτησα με τους δύο παπάδες και μου είπε ότι τα πράγματα άλλαξαν κατά πολύ απ' την εποχή που εγώ θυμάμαι.
Τότε θυμάμαι χρησιμοποιούσαμε ως επί το λείστον σπάρτο ή βούρλα ή κήπερι, όπως μου είπε η κυρία Γεωργία ότι λέγονται. Εγώ τα έλεγα σπάρτα.
Τα σπάρτα είναι σαν πράσινα μακριά μακαρόνια που εμείς τα ξεφλουδίζαμε με τσιμπιδάκι και βγάζαμε το μέσα άσπρο "μακαρόνι", που αυτό ήταν μαλακό και ευλίγιστο. Με αυτό κάναμε φιογκάκια ή γιρλάντες και στολίζαμε τον Επιτάφιο.
Μέρες πριν, μαζευόμασταν οι γυναίκες και τα κορίτσια στο κελί και ξενυχτούσαμε ξεφλουδίζοντας τα σπάρτα. Ήταν πολύ λεπτιπίλεπτη δουλειά. Δεμάτια από σπάρτα μας κουβαλούσαν οι άντρες, αλλά υπήρχε πολύ φίρα.
Τώρα, μου είπαν οι παπάδες ότι αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και λουλούδια και ρίκι (στη Μεταμόρφωση), γιατί δεν υπάρχουν πολλά σπάρτα. Αυτά συνήθως βγαίνουν σε βάλτους. Πέρα απ' αυτό μου είπαν, άλλαξαν και οι εποχές! Τα κορίτσια δεν βοηθούν πολύ, ούτε ξενυχτούν μέρες για τον Επιτάφιο!
Είναι μια αλήθεια!
Εγώ ευχαριστώ απ' την καρδιά μου, όλους όσους με βοήθησαν με τις φωτογραφίες τους και ιδιαίτερα τους δυο ιερείς!
Και του χρόνου να είμαστε καλά και να σας φέρω φωτογραφίες εγκαίρως!

Δεν υπάρχουν σχόλια: